Firemní nákup v době krize - prezenční workshop

Zde se dozvíte vše o kurzu. Proč vznikl, jaká je situace v nákupu, proč byste měli přijít, obsah nejprve stručně přehledně a pak znovu podrobněji. A pak také co vše j v ceně a kolik kurz stojí.

Firemní nákup prožívá skok z doby ekonomického růstu rovnou do ekonomické krize, nejistoty, nestability. Do doby, kdy více než kdy jindy na nákupu závisí, zda firma pojede, či bude stát a zda bude nadále existovat. Obrovská odpovědnost.

Po nákupu jsou vyžadovány úspory, přehodnocení kontraktů, a zároveň stabilita dodávek a udržení klíčových dodavatelů. Situace pro všechny nová, mnohem horší než minulá krize v roce 2009.

Do toho všeho postupuje elektronizace a digitalizace. Bez ní se to zvládnout nedá.

Na nákup se obrací více dodavatelů, více obchodníků, kteří přišli o zakázky. Zároveň jsou zde dodavatelé, kteří chtějí situace využít ve svůj prospěch. Je obtížné se v tom orientovat a určit preference.

Nastává nová doba firemního nákupu. Náročná, hodně náročná.

Tato doba si vyžaduje novou sadu dovedností. Dovedností, které lze okamžitě použít. Dovedností, s kterými nákup bude plnit svoji roli ve firmě i očekávání managementu i v této složité době. Dovedností úspěšně ověřených a uzpůsobených současné situaci.

Na kurzu Firemní nákup v době krize je získáte.

 

Proč přijít?

  • Naučím Vás nakupování nejen během ekonomické krize. Kde zatlačit, kde pomoci, kde podpořit, kde vyždímat. Jak postupovat při výběru dodavatele. Jak dosáhnout úspory, jak komunikovat s dodavateli. V krizi to totiž jiné. Mnohem těžší.
  • Vím jak na to. Nakupoval jsem v podmínkách ekonomické krize i v řadě krizových situací ve firmách.
  • Budete umět přinést úspory na vstupu, aby se to nepoznalo na výstupu. A když už se to pozná, tak jedině zlepšením výstupů.
  • Získáte bonusové materiály pro vaši práci. Desatera k dosažení úspor v nákupu. 8 kroků jak nastavit nákupní proces u Vás ve firmě. Vyjednávací menu. Návod jak postupovat při výběrovém řízení. Všechny materiály, které byly dosud součástí mých ostatních kurzů obdržíte teď. Protože je potřebujete teď.
  • Získáte hodinu online konzultace zdarma. Musíte si ji vybrat do 14 dnů po skončení kurzu, dokud jsou dojmy z kurzu ještě čerstvé. Pomůže Vám to rychleji aplikovat praxi získané dovednosti.
  • Do kurzu jsem dal to nejlepší ze svých zkušeností, znalostí, dovedností. Pojedeme na maximum.

 

Obsah stručně

  • Interní komunikace se žadateli, nastavení pravidel. Jak se mění v době krize.
  • Řízení nákupního požadavku v podmínkách minimalizace vstupních nákladů.
  • Nástroje a metody nákupu pro období krize.
  • Strategie nákupu, komoditní strategie jako dynamické dokumenty.
  • Management dodavatelů v době krize.
  • Jak na výběrová řízení s požadavkem na úspory v době krize nejistoty a nestability.
  • Elektronizace nákupu i nákupních procesů. Nezbytnost pro úspěch nákupu v době krize.
  • Jak na dosahování úspor ve všech částech nákupního procesu.
  • Organizace práce nákupu v době krize.
  • Prezentace výstupů práce nákupu pro posílení jeho role a významu ve firmě.
  • Příklady z praxe, případové studie, 20 let nákupních zkušeností.

 

Obsah podrobně

Zadání je základ

Před nákupní fáze ovlivňuje výsledek nákupu až z 80 %. Práce nákupu závisí z 80 % na tom, jaké má podklady a kdy dostane podklady.

V před nákupní fázi se rozhoduje o tom, zda budete mít konkurenční prostředí, nebo monopol, zda budete mít čas na kvalitní výběr nebo budeme pálit v rychlosti od boku a také o úsporách.

Zaměříme se na interní komunikaci, tvorbu nákupního požadavku, časový harmonogram, obsah a formu komunikace se žadateli a odbornými útvary. Vyplatí se to.

Třídění zadání, nákupních položek a kategorií

Vyhodnocení situace na trhu, pozice vůči dodavatelům, volba vhodného postupu při nákupu je důležitý krok, aby nákup nebyl jen objednavatel požadavků, ale skutečným strategickým nákupem, který využívá svého know how k dosažení co nejlepších podmínek z trhu a zajištění potřeb firmy.

V krizi se situace mění, takže je čas zrevidovat využití spend analýzy, výhledy, přehodnotiti pozice v komoditní matici a celé komoditní strategie. A využít k tomu další nákupní nástroje a metody.

Ukážeme si jak to efektivně zvládnout v podmínkách nejistoty, nestability a očekáváné ekonomické krize.

Krizový management dodavatelů

Tohle je hodně důležité. Někde je třeba pomoci, někde aktivně podpořit, jinde zase přitlačit nebo dokonce vyždímat co se dá. Krizový management dodavatelů je klíčový pro získání maxima z trhu, eliminaci spekulantů a podpoření těch, kteří jsou pro Vás opravdu důležití.

Ukážeme si jak na to.

Výběrová řízení, e-aukce. e-poptávky, e-katalogy

Tak tohle budete hodně potřebovat. Mnoho dodávek a služeb bude potřeba pře soutěžit, abyste získali aktuálně nejlepší podmínky. Může se stát, že tam kde byla dlouhodobá smlouva, budete muset přejít na poptávky a tam, kde by jeden dodavatel, jich najednou bude dost i na e-aukci. A jiné změny. To sebou přináší skoková změna způsobena koronakrizí.

Tady jsou peníze u dodavatelů, o které je třeba se přihlásit. Rychle.

Jaké dosáhnete úspory?

Skoro bych řekl, že tahle otázka teď ve firmách zaznívá poměrně často.

Připomeneme si jak dosáhnout úspor ve všech částech nákupního procesu. Nebude to jen tento blok. Téma úspor se bude přirozeně prolínat celý dnem. A budou to úspory interní ze specifikací, zadání, úrovně služeb, přes úspory nákupní až po provozní a procesní.

Jak to vše prezentovat

Říká se, že úspory a úspěch nákupu jsou poloviční nebo žádné, když je neumíme prodat a prezentovat. Naučíme se pár vhodných postupů.

Příklady z praxe, případové studie, 20 let nákupních zkušeností.

Na teorii není čas. Je třeba konat rychle a všechny dovednosti ihned aplikovat v praxi. Proto se teorií nebudeme zdržovat a rovnou vše pojmeme prakticky. Ukázky, příklady, zkušenosti. Tak, abyste se po skončení kurzu mohli pustit do práce.

Bonusové materiály

Na cestu zpět a na potom dostanete spoustu užitečného čtení. Které doplní a rozšíří to, co získáte a kurzu. Takže to bude skoro povinná četba. Bude toho dost a dost Vám to pomůže při realizaci. Abyste neměli plnou tašku, tak to bude v elektronické podobě.

Na téma úspory, komoditní strategie, výběrová řízení, průběh nákupního požadavku a další. Takový sešit se samými důležitými chytrostmi pro nákup.

Hodina online konzultace zdarma

Na místě to bude hodně rychlé a hutné. Pak si přečtete materiály.  Určitě Vás pak napadnou věci, které Vás na kurzu nenapadli. Napište si je a dohodněte si se mnou hodinu online konzultace, dotazů, připomenutí, opakování. Žádný telefon, žádná e-mail, hezky z oka do oka, z obrazovky do obrazovky. Máte ji v ceně. A neodkládejte to, máte na to 14 dnů po kurzu. Pak propadne, protože už by to nemělo cenu. Dokud to máte v hlavě.

 

Určeno pro

Nákupčí, manažery nákupu, ředitele firem, finanční manažery, vlastníky. Pro všechny, v jejichž pracovní náplni je ovlivňování externích výdajů firmy. Spolupráce je totiž teď opravdu nezbytně nutná.

 

Cena

 Pro červnové termíny je cena kurzu  4800,- Kč / + účastníka.

 

Cena obsahuje

Účast na kurzu od 9:00 do 16:30.

Mnoho bonusových materiálů, návodů, prezentací a zdrojů informací, které obdržíte v elektronické podobě po kurzu.

Hodinu online konzultace zdarma do 14 dnů po skončení kurzu. Umožní Vám rychleji aplikovat získané know how.

 

Termín a místo konání 

15. června 2020, Klimentská 50, Pronájem Klimentská.

 

Podrobnosti k události

Datum konání 15-06-2020 9:00
Konec 15-06-2020 16:30
Kapacita 10
Cena pro jednotlivce 4800,- Kč Nejsem plátce DPH
Místo konání Pronájem Klimentská
  • Ing. Karel Otýs

    Mešno č.ev. 21, 338 43 Mešno, T.: +420 602 447 905, E.: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    IČ: 41680341

    icon facebook icon linkedin

    ochrana osobních údajů
    obchodní podmínky

novinky e-mailem

Zadejte svoje jméno a e-mail a těšte se na pravidelnou dávku rad, tipů a doporučení pro Váš úspěšnější nákup a obchod.

captcha 

napište mi

Tuto položku je nutné vyplnit.
Tuto položku je nutné vyplnit.
Napište nám prosím zprávu.
Invalid Input