Seriál o nákupu (79)

Novinka letošního roku na festivalu nákupu v Ostravě od 7.11. do 9.11. 2018  - http://ebizforum.cz/ Šestá scéna bude odpovídat na nejčastější témata, výzvy, problémy, které řeší v dnešní době každý nákupčí. Výběr témat vychází ze zkušeností ze setkání s mnoha desítkami až stovkami nákupčích v průběhu roku a je vysoce relevantní. Bylo velmi obtížné rozhodnout, která témata zvolit a kolik času jim věnovat- Zda méně témat s velkým prostorem nebo více témat s menším časovým prostorem. Nakonec jsme vyslyšeli hlas nákupčích a nechali v programu všechna klíčová témata, kterými žije dnešní nákup.
Naposledy změněno čtvrtek, 25 říjen 2018 19:19
pondělí, 01 říjen 2018 08:50

TOP firemní kurzy na míru pro nákup 2018

Je zajímavé sledovat, jak se mění preference nákupců ve vzdělávání a která témata a jaké dovednosti a znalosti vyhledávají. V roce 2018 frčí následující témata.
Naposledy změněno pondělí, 01 říjen 2018 09:15
Letošní ročník festivalu nákupu eBF je můj jubilejní desátý, tak jsem si řekl, že je to vhodná příležitost popsat proč se vyplatí tam být. Zde je několik z mnoha důvodů a nezapomeňte dočíst až do konce. Vyplatí se to J.
Naposledy změněno středa, 19 září 2018 08:19
úterý, 20 březen 2018 10:43

B2B obchod a e-aukce

Tohle téma je opravdu horké. Jeden z nástrojů zásadně měnící nákupní procesy firemních zákazníků, který vyvolává vášnivé reakce na straně dodavatelů. Jak zacházet s e-aukcemi, jak se s nimi popasovat, proč je firemní zákazníci používají, lze je ignorovat a obejít? To jsou časté otázky, které dostávám na kurzech a trénincích pro B2B obchodníky. Proto vznikl tento článek.
Naposledy změněno neděle, 16 září 2018 18:26
středa, 12 září 2018 10:06

Desatero pro dosahování úspor v nákupu

Úspory jsou evergreen. Jak říkají nákupci, pořád je po nás chtějí. Lhostejno zda je krize či ekonomický růst. Rozhodně top téma nákupu při každé diskusi. Každá rada dobrá. Tak jsem sestavil osvědčené principy do desatera k dosahování úspor v nákupu. V praxi osvědčené, fungující. 
Naposledy změněno středa, 12 září 2018 10:09
úterý, 11 září 2018 09:40

Jak jednat o ceně v B2B obchodu

Jednání o ceně je dozajista jedna z nejtěžších disciplín v B2B obchodu a také bestsellerem mezi tématy, která  zajímají B2B obchodníky. Na jaké otázky související s cenou získají B2B obchodníci na kurzu Jak jednat o ceně odpovědi? Dozvíte se v článku. Sestavil jsem speciální celodenní kurz na téma Jak jednat o ceně v B2B obchodu, kde získáte odpověď na všechny uvedené a ještě i další otázky. Všichni účastníci mohou zaslat své dotazy předem, tak aby žádná otázka nezůstala nezodpovězená. Součástí je i praktický trénink jednání o ceně.
Naposledy změněno pondělí, 17 září 2018 05:56
Na základě nejlepších zkušeností svých i klientů jsem sestavil osvědčený postup pro nastavení interní části nákupního procesu ve firmě. Opakovaně vyzkoušený v praxi. Použitelný pro firmy všech velikostí a oborů. Zatím jsem s tímto postupem pracoval výhradně na firemních kurzech. Nyní jsem se rozhodl ho zařadit do programu otevřeného kurzu a ve formě článku v kompaktní podobě poslat do světa. Ať pomůže i Vám. Krok 1 - Zmapování stavu Popište si přehledně graficky vazby a toky ve Vašem nákupním procesu. Udělejte si mapu partnerů nákupu (vžitý termín je interní klienti). Nejsou to jen technické útvary, ale také třeba finance, ekonomika další. Jednoduše namalujte nákup doprostřed papíru a okolo namalujte ostatní útvary. Možná budete překvapeni jejich počtem. Rekord je 23.   Krok 2 – Určete význam partnerů pro nákupní proces Všechny útvary nejsou pro nákupní proces stejně významné. Zvolte si kritéria pro určení jejich důležitosti pro nákupní proces. Zvolte kritéria objektivní. Často uváděné kritérium priority „řeším nejdřív toho, kdo nejvíc křičí“ není úplně vypovídající. Se svými klienty používám například tato kritéria: frekvence toku informací, časová náročnost požadavků, finanční dopad do firmy, požadavek výrobní či režijní a další. Vždy individuálně podle charakteru firmy. Každé kritérium škálujte například na stupnici od 1 do 4. Ohodnoťte každého…
Naposledy změněno středa, 12 září 2018 10:05
Po delší době se znovu vracím k tématu uplatnění introvertů v B2B byznysu. Vede mě k tomu další zkušenost ze setkávání s nákupci i obchodníky a sledování jejich způsobu vyjednávání a komunikace v B2B obchodu a to na obou stranách. Otázka v titulku není náhodná, vlastně by tam ani otazník neměl být. B2B obchod se mění a již dávno neplatí, že jen extrovert může být úspěšný obchodník, který prodá jakýkoliv produkt i službu a to každému zákazníkovi. B2B obchod 21. století, změny v nákupním rozhodování firemních zákazníků, změny ve způsobu vyjednávání, to vše vyžaduje od obchodníků novou sadu dovedností a postupů, která ve značně míře koresponduje se silnými stránkami introvertů.
Naposledy změněno úterý, 21 srpen 2018 08:46
Strana 1 z 7